11:35 | پنجشنبه 2 اسفند 1397
news
شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی سنتی هستند

1397/11/08

شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی سنتی هستند
بانکداری ایده‌ال:رئیس انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه، با بیان اینکه سندیکای بیمه گران ایران مرکز فعالیت شرکت های بیمه‌ای است اظهار کرد: سندیکای بیمه گران باید حاکم بر روابط آموزشی و علمی صنعت بیمه باشد و با ما همکاری کند و جلسات مکرری بگذارند.
به گزارش بانکداری ایده آل، "کاظم طلایی پاشیری" در خصوص علت عدم حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در دومین گردهمایی سالانه ارزیابان خسارت صنعت بیمه، علی رغم وقت در نظر گرفته شده گفت: "دلایل خاصی وجود ندارد جز اینکه هنوز احساس نکرده‌اند که جامعه ارزیابان چقدر می‌تواند برای شرکت‌های بیمه مفید باشد و با وجود آنکه دبیرکل سندیکای بیمه گران گفتند که جلسه دارند و ما برنامه سخنرانی وی را جابه‌جا کردیم اما متاسفانه نتوانستند بیایند.!"

وی، عنوان کرد: "باید امور به ارزیابان خسارت ارجاع شود و بیمه مرکزی نظارت بر کیفیت کار داشته باشد و هر کس که اشتباه کرد باید بلافاصله جبران کند و یا از دور خارج شود، همچنین دست و پای ارزیاب‌ها را برای گسترش کار و دفاتر آنها را نبندند.

طلایی پاشیری با بیان اینکه شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی سنتی هستند و شرکت‌های بیمه سنتی در سراسر کشور شعب بسیاری دارند ، بیان کرد: علی رغم اینکه در آیین نامه هم تاکید شده که ارزیابی خسارت باید به ارزیابان مستقل واگذار شود به راحتی نمی‌توان این امتیاز را از شرکت‌های بیمه سنتی گرفت.

وی ادامه داد: بعضی از شرکت‌های بیمه به دلیل بافت سنتی به طور طبیعی اداره خسارت دارند و متخصصان آنها هم باید کار کنند و به راحتی نمی‌توان آن بخش را تعطیل کرد و کار را به ارزیاب ها واگذار کرد، هر چند که این روند در شرکت‌های بیمه‌ا‌ی تازه تاسیس رعایت می‌شود زیرا به نفع آنها نیست که اداره‌ای به نام خسارت ایجاد کنند.

رئیس انجمن ارزیابان حرفه‌ای خسارت صنعت بیمه تصریح کرد: هنوز بخش‌هایی از آیین نامه هم دست بیمه مرکزی را بسته و بیمه مرکزی بر اساس آن آیین نامه‌ای که شورای عالی بیمه تصویب کرده فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: شوربختانه تعدادی از ارزیابانی که در شهرستان ها هستند با شرکت های سنتی کار می کنند البته خسارت‌های بزرگ به دلیل ساختار شرکت‌های بیمه به مرکز می آیند، اما خسارت های کوچک باید در شهرستان ها توسط ارزیاب‌هایی که در شهرستان‌ها هستند حل و فصل شود ولی تا زمانی که این مساله به صورت پایه‌ای و دستوری حل نشود روند فعالیت اینگونه نخواهد بود.

به گفته وی "ارزیابان خسارت حرف اصلی را برای مشتری مداری می‌زنند، زیرا آنان زمانی می‌رسند که بیمه گزار آسیب دیده است و همچنین ارزیابان می‌توانند اعتماد خسارت دیده را در بی طرف بودن جلب کنند که نه با شرکت‌های بیمه گر هستند و فقط دنبال بررسی میزان خسارت هستند."

طلایی پاشیری تاکید کرد که باید دست ارزیابان خسارت را برای تعامل بیشتر با بیمه گزاران باز گذارد و حتی ارزیابان بتوانند روش‌های آموزشی بیمه نامه‌هایی که بیمه گران می‌دهند را اصلاح کنند زیرا آنها هم اشتباه می‌کنند و دست ارزیاب برای دادن خسارت به بیمه گزار بسته می‌شود.

برچسب ها: